Sometimes I wonder why birds stay in the same places while they can fly all over the world, then I ask myself the same question.

maandag 5 april 2010

Respect

Morgen begint mijn toetsweek en vandaag moest ik me voorbereiden op het maken van een betoog. Nu las ik in de tekst die ik mag gebruiken deze zin: Respect wordt tegenwoordig veelvuldig geƫist, maar veel minder gegeven. Die zin zette me wel even aan het denken. Tuurlijk dacht ik er wel eens over na, maar dit was nog niet echt in me opgekomen. Toch klopt het wel. Tegenwoordig weet iedereen dat ze het recht hebben om respect te krijgen omdat ze een uniek mens zijn. Iedereen verwacht nu ook respect of dwingt het zelf af, maar hoeveel respect voor anderen hebben ze zelf dan? Dat is volgens mij een groot probleem, iedereen meent respect te verdienen, maar zelf geven? Ho maar!
Zouden we niet eens uit moeten gaan van het 'eerst geven, dan krijgen'? Als iedereen dat zou doen, zou je ook eerst krijgen voordat je het geeft. Hmm, hoe krijgen we iedereen zo ver?....
Niet, denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten